21. lokakuuta 2011

9 mekkoa Nellyltä

Saatoin eilen tilata yhdeksän mekkoa Nelly.comin "salaisesta alesta". Olin pari päivää aiemmin surffannut Nellyn läpikotaisin, enkä löytänyt mieleisiä mekkoehdokkaita talvien juhliin. Kilahdin vissiin pahemman kerran, kun uutiskirje aleineen lävähti sähköpostiin ja tein nopeita shoppausliikkeitä siinä pelossa, että koot loppuvat kesken tai netti katkeaa tai jotain peruuttamatonta tapahtuu, että missaan alen. Mielestäni 20-25 euroa ei olisi yhtään paha hinta mukavasta pikkumustasta. Tosin montaa mustaa en onnistunut ostoskoriin latomaan...



Olen ilmeisesti olemassaolevasta tilistä päätellen tilannut Nellyltä vuosia sitten jotakin, en vain yhtään muista mitä ja milloin ja miten homma toimi. Luin Nellyn sivuilta, että palautus on ilmainen ja laskulla tulee 3 euron laskutuskulut ja maksan vain tuotteet, jotka pidän. That's it.

Toivottavasti tällä kertaa toimii, sillä olen vähän kavahtanut nettivaateliikkeitäerään Gina Tricotin tapauksen myötä... Tai ei kai siitä GT:ä voi syyttää, vaan heidän laskutusjärjestelmä Klarnaa. Postista putkahteli puolikin vuotta tilauksesta maksumuistutuksia laskutuskuluineen, vaikka nimenomaan maksoin ja palautin tuotteet nopeasti välttääkseni lisäkulut. Lisäksi pidin tilauksesta vain yhdet farkkushortsit ja kaulakorun ja muistaakseni Klarna päätti laskuttaa minulta koko tilauksen verran, parin sadan euron edestä. Ajattelin, että siellä on joku nyt sählännyt ja ilmoitin Ginalle maksaneeni kyllä laskun. Muutin siinä välissä ja huokaisin helpotuksesta kun uuteen osoitteeseen ei enää tullut laskuja, mutta odotapas vain - asuntoon alkoi valua (entisen osoitteen kautta uudelleenlähetettyjä) perintäkirjeitä ja uhkauksia luottotietoihin merkitsemisestä. JES. Selvitin asian vielä pariin otteeseen Ginan asiakaspalvelussa, koska heillehän olin maksanut ja sieltä ei tieto ollut mennyt Klarnan kaaliin, mutta Klarna vain jatkoi ahkeraa postittelua... Otin sitten viimein äksyissäni yhteyttä Klarnaan, josta kerrottiin, että heidän automaattinen laskutussysteeminsä oli jostain syystä luullut, että haluan kuukausimaksusopimuksen ja laskuttanut minua monta kirjettä myöhästymismaksuineen omista laskutuskuluistaan sen jälkeen kun Ginan tieto maksetusta tilauksesta oli mennyt perille. En edes arvaile missä välissä tuossa on ollut pahin informaatioreikä, mutta kyllähän se semisti ärsyttää saada laskuja ja perintäkirjeitä maksetuista tuotteista. Ja Klarna ihmetteli, kun en ollut heihin ottanut mitään yhteyttä... ihmettelin takaisin, että miksi ette uskoneet Gina Tricotia heti ensimmäisen maksumuistutuksen jälkeen, kun GT ilmoitti ainakin minulle, että lasku on virheellinen ja mitätöity. Viimein he myöntyivät poistamaan kulut Klarna-tililtäni, mutta en kyllä muista kuulleeni yhtään pahoittelua... Näin. Ugh, olen avautunut.

Nyt jos joudun yhdeksän mekkoni kanssa samanlaiseen rumbaan niin johan otti ohraleipä! :D

5 kommenttia:

  1. Hyvä tietää tuosta GT:n nettikaupasta.. :D Olin suunnitellut tilaavani sieltä parikin asiaa, mutta taidan vaan kipittää hermojen säästämiseksi suoraan kauppaan. :D

    VastaaPoista
  2. Mulle tuli just maili Nellyltä, että sori, ei tätä sinun tilaamaasi tuotetta olekaan meillä. Varastovirhe. Ei ole eka kerta! Kävi ärsyttämään! Niiden on ilmeisen vaikea pitää kirjaa tuotteiden määrästä. Yrm.

    VastaaPoista
  3. Bompula: Voiei, en halua että avautumiseni takia kukaan boikotoi GT:n online shoppia, vaikka ehkä tuo pitkä marmatus saattaa aiheuttaa jotain sellaista :D GT:n palvelu oli hyvää, mutta Klarna ja joku tiedonkulku pissi.

    Pilvi: Joo, taitaa olla nettikauppojen perusongelma :/ Sama käynyt miulle H&M:llä ja GT:llä. Päivitykset tuotteiden määrien kohdilla ei toimi, kun moni tilaa yhtäaikaa.

    VastaaPoista
  4. Voi Katja, harmillinen tilanne! Onneksi Jeesus pelastaa kaikista tilanteista ja voit laskea hänen käsiensä varaan huolesi! Älä vaan menetä uskoasi vaan muista taistella! Joskus maallinen maailma saattaa olla hankala mutta loppujen lopuksi Jumalamme voima voittaa! Toivottavasti saat ihanan mekkosi! :) <3

    VastaaPoista
  5. Jessica: Eiköhän noista joku mukava yksilö häihin löydy. Asiat ovatkin jo hyvin hoituneet, tuon marmatuksen tein vain vähän jälkijunassa tapahtuneesta. Eikä toki tällaiset tapaukset saati sitten painavammatkaan asiat saisi uskoani horjumaan :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita <3